הנעת עובדים - לא מה שחשבתם ואיך בכלל פיצה קשורה לכל הסיפור?
פיצה? אמיתי? זה כל הסיפור????
את המשפטים האלו בטח שמעתם הרבה.
“הדור הזה לא נאמן!…”
“אם הייתי יכול לשלם יותר…”
“לא משנה מה אני עושה בשבילם, הם בסוף עוזבים…”
גם אתם מתויגים עם האמרות הבאות?
אז בואו ונספר לכם את סיפור הפיצה.
הכל התחיל כאשר התחלנו תהליך ליווי לפרויקט של חברה גדולה שלה סניפים רבים.
בחלק ניכר מן הסניפים הייתה עזיבת עובדים משמעותית, למען האמת מלבד 2 סניפים – בכל הסניפים הייתה בעיה רצינית של עזיבה.
מה קרה שם? אז זה נשמע הזוי אבל מה שגילינו היה שלעובדים היה ממש כייף בקורס הכשרה… כייף? זה הפתרון? זה מה שגורם לעובד להישאר?
כשדייקנו יותר את התשובה ראינו שבשני הסניפים האלה, התקיימו ערבי גיבוש במהלך הקורס.
החבר’ה ישבו סביב פיצה ונוצרה בקבוצה שלהם חברותא ותחושת שייכות.
אלה כמובן הובילו לנשירה נמוכה יותר.
לכאורה לא צריך לתת הסברים מדוע שייכות ותחושת משפחתיות מסייעת לעובדים להרגיש חלק מהארגון, אבל אולי כן צריך להסביר ובטח להדגיש את חשיבותם במיוחד לאור כל המקרים שאנו נתקלים בהם במהלך העבודה שלנו עם ארגונים ששוכחים עד כמה החיבור האנושי ותחושת השייכות הם משמעותיים לעובדות ולעובדים.
בחברה המדוברת פיתחנו מודל מוצלח מאוד שעוסק בשימור העובדים משלב הגיוס ועד הפרידה, ואת התהליך אני יכול לסכם באמירתו של המנכ”ל: “בהתחלה הייתי סקפטי לגבי תהליכי יעוץ אבל תוך כדי התהליך ירדו לי אסימונים רבים ופתאום הבנתי ש 50 שקלים לפיצה בקורס ההכשרה שווים לי 10,000 שקלים לכל עובד שהכשרתי ומחליט לפרוש”
רוצים גם ללמוד איך לשמר עובדים?
איך לתת הרגשת מחויבות?
צרו עימנו קשר
0505-644788
ונשמח לסייע