לקנות או לעשות בעצמי?

דילמה עסקית של כל עסק מקטן ועד גדול.
האם שווה לי כבעל עסק לעשות הכול בעצמי או לקנות שירותים?
האם תמיד משתלם להוציא הכול החוצה ולא לעשות בתוך הבית?
לשאלות אלו כדאי להשיב דרך השאלה: במה העסק שלנו טוב בו?
שאלה זו תיתן לנו תשובות רבות, אך לא מלאות ולצידן אנו אנו חייבים להתייחס למשאבים הכספיים העומדים לרשותנו.
לדוגמא: צילום דפים במדפסת הביתית לצורך יצרית פלייר יחיד לעסק בתחום המזון. מחד, זהו אינו תחום העיסוק המרכזי של העסק. מאידך, החלופה היא יציאה לבית דפוס, עיצוב משותף והמתנה להדפסה. פעולות שעלולות לקחת שעות מרובות, ולכן לעיתים אין זה משתלם. כדאי לתעדף משימות.
זמן הוא משאב יקר בעסק חדש ולעיתים שווה להשקיע שעה במכירות מאשר שעה בהדפסת דף יחיד.
אחד השרותים אותם אני מציע לעסק (ובפרט לעסקים חדשים) הוא סיוע בתיעדוף המשימות שמביאות להצלחות העסקיות.

טיפים לבחירת שותף חדש לעסק

צירוף שותף נוסף לעסק יכול להיות קריטי בהמשך חיי העסק.
רבים מהעסקים בהם אנו נתקלים ומלווים, לוקחים לעיתים שותף עקב עומס או רצון בהשקעה כספית בעסק, אך שוכחים לנתח לעומק מה יהיה ביום שאחרי.
כדאי כבעל העסק לחשוב טוב מהי הפונקציה אותה ימלא השותף.

מלבד הכסף שיכניס, מה יעשה השותף בפועל?
מה הקשרים שהוא מביא איתו?
מה בכלל חסר בעסק שלי?
איך נחלק בינינו את העבודה?
האם חשוב שהשותף יכיר את התחום בו העסק פועל?
לא פעם בוחרים שותף שהוא חבר המגיע ללא ידע וצריך ללמד אותו את תחום העיסוק. לימוד זה הוא גזלן זמן (זמן=כסף). בעוד שלעיתים כדאי בזמן שנדרש להכנסת שותף להכניס עובד חדש.
חשוב להבין שבין עסקאחד למשנהו, גם אם באותו התחום, יהיה תמיד הבדל.
ההכשרה וזמן הלמידה שונה מעסק לעסק
מומלץ לזכור – ידע קל ללמד, לעומת זאת אישיות קשה להשתיל. דבר נוסף שחשוב לזכור – שותף בעסק הוא לעיתים הרבה יותר מבן משפחה. הוא יבלה איתנו שעות רבות ביום ויכול לשנות את עתידנו הכלכלי באופן דרמטי לטוב ולרע, ולכן בחירת שותף הינה מהלך רב משמעות.

אחד השרותים אותם אנו מציעים לעסק, ובפרט לעסקים חדשים, הוא סיוע בתהליך סיעור מוחות בנושא צרוף שותף חדש לעסק.